Göntér Móni

Az utóbbi néhány évben főként iskolákban töltöm az időmet: tanárokat, diákokat, szülőket coacholok (olykor külön-külön, olykor együtt is), eltökélt tantestületeknek tartok megoldásfókuszú tréningeket, szupervízorként pedig szervezeti változási folyamatokat segítek oktatási intézményekben. Olyan oktatásért, olyan iskolai környezetekért dolgozom szerte az országban, amiben élvezet benne lenni. Aminek minden szereplője örömmel tesz egymásért és azért, hogy még több legyen abból, ami jól működik (Work on What Works - WoWW).


A munka a robottól abban különbözik, hogy személyes értelme van. Akkor is örülök, hogy megcsinálhatom, amikor fáradsággal jár. Nem tudják megparancsolni; megteszi az ember, ha nem parancsolják is. Belső parancs. Nevezzük a nevén: játék.

- Kornis Mihály


Hosszú évekkel ezelőtt egy ismerősöm, a fejemhez vágta, hogy “Móni, te olyan naiv vagy!”. A mai napig visszhangzik a fülemben, annyira sértőnek éreztem. Aztán lassan átfordult a fejemben: ha a naivitás azt jelenti, hogy a ráragasztott címkéktől függetlenül mindenkiben képes vagyok meglátni a jót, mindenkiről tudok jót feltételezni vagy minden helyzetre elő tudok állni egy alternatív, pozitív forgatókönyv-lehetőséggel... akkor vállalom, hogy naiv vagyok. Ma már úgy gondolom, ez inkább dicséret, mintsem sértés. Nekem az SF (=megoldásfókusz) egy szemléletmód. Az a tudatosság, hogy lehetőségem van eldönteni, hova irányítom a figyelmemet. Jó érzés a lehetőségekre fókuszálni. Jó érzés nyitottsággal nézni egymásra és azt keresni, mik a másik erősségei, mit tanulhatok tőle. Mindez a kommunikációt és a kapcsolatteremtést is megkönnyítni, és a közérzetemre is jó hatással van: könnyebb és örömtelibb így élni.

Hatékony értékesítői teamcoaching három órában Megoldásfókuszú tréning hatásainak vizsgálata általános iskolai pedagógusok körében – kutatási összefoglaló Bevitték a coachingot és a pozitív kommunikációt az iskolába – nőtt a tanulmányi átlag Megoldásfókuszú megközelítés az iskolai problémák kezelésében Ha jónak látják a gyerekeket, jók is lesznek - széllel szemben az élményközpontú oktatásért Hogyan működik egy iskola fegyelmezés nélkül? Megint nem írtál leckét? - Létezik más tanári megközelítés is Gyümölcsöző kísérlet egy békési iskolában: kicsiben kezdik Coach, cégvezető, dramatista, anya: Göntér Móni